Nytt år nya förhoppningar

 
Snart är det 2017, det återstår bara några dagar av det här året. Jag har stora förhoppningar inför 2017 vad det gäller min kropp och hälsa. Jag blir snart 50 år och måste börja tänka på att ta lite bättre hand om mig själv..Jag väger alldeles för mycket och jag har inte skött min diabetes som jag ska de senaste månaderna. Och jag vill leva länge än men det kanske jag inte gör om jag fortsätter att leva som jag gör nu. Så från och med nyårsdagen 2017 börjar mitt nya hälsosammare liv. Men det betyder inte att jag inte får unna mig godsaker, bara det är RÄTT god saker! Socker kommer jag att utesluta så mycket jag kan, likaså bakverk,snacks, godis och läsk. Och skippa halvfabrikat i möjligaste mån. In med mer frukt och grönt, grovt bröd och nyttig mat.Och RÖRA på mig! Ut och promenera, antingen ute eller på gåbandet.Det vore underbart om jag slapp använda CPAP om nätterna. Och det kan bli verkligt om jag går ner i vikt.Tänker inte avslöja vad jag väger men jag vill gå ner minst ca 25 kilo.Gör jag det är jag ganska säker på att jag slipper masken om nätterna.Det får ta den tid det tar men det gör inget om det går fort heller! 4 kilo i månaden vore inte helt fel. Så nu är det bara att kämpa på och försöka förändra kostvanor och livsstil.I sommar kommer jag förmodligen inte skämmas att visa mig i bikini eller baddräkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0