8 juli 2015

Mina bantningsplaner ligger på is för tillfället, orkar inte bry mig just nu. Det får bli ett höstprojekt. Det känns som om det finns viktigare saker. Fast det är klart, min rygg och mina knän skulle definitivt må bättre om jag gick ner ett antal kilon. Men det är svårt, mycket svårare än man kan tro.
Just nu tänker jag mycket på det andliga, änglar och karma osv. Jag tror på rekarnation och att som man sår får man skörda. Det kan tyckas för djävligt ibland, med allt som drabbar en själv och omgivningen men jag tror att det är nåt som på nåt vis ingår i vars och ens livsplan.Man får själv vara med och bestämma sin livsplan för att man ska lära sig saker, att växa som människa, andligt och mentalt. Lär man sig inte får man en ny läxa, i detta livet eller i nästa. Var och en har olika saker dom behöver lära sig.
Så tror jag starkt på detta med att känna tacksamhet. Det är så mycket vi människor ser som självklart som inte är det för alla. Vi har det ju egentligen det väldigt bra på många sätt där vi bor på Jorden. På alla platser har man det inte lika bra, man kanske måste kämpa varje dag för att överleva.
Så man ska vara glad för allt som är bra i ens liv och inte bara fokusera på det negativa. För ibland kan ju allt kännas ruttet och att allt möjligt ont drabbar just en själv. Tänk då på allt du har att vara tacksam för i ditt liv.
Ett bra sätt är att varje dag skriva ner minst 3 saker i ditt liv som du är tacksam för, stora som små.
Ja, det var lite reflektioner över livet från mig, nu ska jag krypa ner i sängen och lyssna på en ljudbok på Storytel. Ha det bra och var rädda om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0