16 juli 2015

Jag tänkte jag skulle ändra lite i min blogg eller ev. öppna en ny men jag vet inte hur man gör så den här bloggen får väl duga ett tag till. Hur som helst så tänkte jag att jag skulle skriva lite mer om andliga saker eftersom jag gillar det och tror att det finns fler som gör. Modebloggar och liknande är inget för mig, tycker dom verkar astråkiga. Det kanske är mig det är fel på men tidningarnas modereportage och allt tjafs om smink osv lockar mig inte ett dugg att läsa, det hoppar jag bara över.Gäsp liksom.
Mycket intressantare att läsa om vanliga människor och gärna dom som är lite annorlunda och inte följer mängden. Tidningen Nära är ett sånt exempel.
Alla tror inte på andliga och övernaturliga saker och det får man respektera fast jag tror att det är fler och fler som börjar öppna upp sig för att det finns fler dimensioner än den vi kan se. Jag har fått så pass många tecken så jag vet att livet inte slutar efter döden. Förr var jag livrädd för att dö, kunde få panik av blotta tanken men så känner jag inte alls idag. Det är ju inte så att jag går och längtar efter att dö precis, nej jag älskar livet, men jag tror att livet på nåt sätt fortsätter efter döden, men kanske i en annan form. Kanske vi återföds liv efter liv tills vi lärt oss det som är meningen att vi ska lära oss här på Jorden. Och vad är det då? Ja det kan nog vara olika saker för olika personer.Men en gemensam lärdom är nog att lära sig känna kärlek till sig själv och andra.
För hur ska vi annars få ett slut på alla krig och allt förtryck i världen? Då måste ju var och en börja med sig själv.
Jag tror på Änglar, att dom finns och vakar över oss. Likaså att våra nära och kära som lämnat jordelivet finns i vår närhet, det känner jag själv ibland och det har hänt saker som jag tycker bevisar det. Och när vi en gång dör får vi träffas igen, det är jag övertygad om.
Nu ska jag inte bli långrandig, nej nu ska jag lyssna på en ljudbok, skriver mer en annan dag. 
 
♡♡♡ Susanne ♡♡♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0