11 juli 2015

Hej bloggläsare! (om jag nu har några) Hoppas ni mår bra. Felix håller på och fixar sitt gamla rum, han har spacklat och slipat osv.Jag har rensat ut en massa grejer, en del ska slängas, en del ges bort eller säljas och en del ska upp på vinden. Det är så mycket prylar överallt och så vill jag inte ha det längre. Till slut blir det som att prylarna äger dig istället för tvärtom. Dessutom blir det mer lättstädat utan så mycket saker överallt. Tur att Felix satte fart och "tvingade" mig börja rensa, det behövdes! Hans gamla rum ska nog snart vara fixat, sen blir det mitt rums tur. Vad kul det skulle vara om man vann skapligt med pengar och kunde renovera här hemma, det har jag drömt om många gånger.Men tyvärr har det ännu inte hänt.
Jag har tagit paus från Facebook för i sommar. Tycker det är lite hysteri över det ibland, folk sitter o kollar sina mobiler hela tiden, då blir jag lite anti.Men var och en gör förstås som den vill. Nu skriver jag här istället vilket inte verkar vara lika populärt längre bland dom jag känner av nån anledning. ( Facebook?) Jag vet inte.
Iallafall, nu är klockan snart fyra på natten (morgonen?) och jag sover inte än, för djävligt! Varför kan jag inte bara l
lägga mig ner o somna, jag som tar sömnmedel också! Nu börjar det ljusna ute.
Undrar hur det ser ut i Sverige om 50 år? Då är jag 98 år om jag lyckas hålla mig vid liv. Kanske är det inbördeskrig här och så har man säkert infört ättesstupan. Bort med alla gamla och sjuka! Nej, nu var jag nog lite för pessimistisk. Det kanske är helt underbart om 50 år, vem vet? Inga krig, inget mördande och inga våldsbrott! Kvällstidningarna kanske bara har glada och positiva nyheter till skillnad mot nu. Man kan ju alltid hoppas!
Som nu kan det ju iallafall inte fortsätta, antingen förintar mänskligheten sig själv eller också börjar vi ta hand om Jorden och varandra. Valet är vårt eget.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annelie

kul med lite rumsrenovering. Har grabbarna semester nu så de vill ha lite o göra kanske..
Jag kollar bloggen iallafall för jag är den ende i sverige som inte har facebook.
Ha en skön sommar, vi ses säkert nån dag!

2015-07-15 @ 21:43:14
Postat av: Susanne

Hej Annelie! Kul att du läser min blogg. Felix jobbar sista dan imorgon sen har han semester 4 veckor. Kom hit o hälsa på nån dag vetja, det vore kul o ta gärna med familjen om dom vill. Ha det bra!

2015-07-16 @ 22:31:52
Postat av: Monica

Jag är här och läser.

2015-07-22 @ 19:19:34
URL: http://nouw.com/barbamammagratis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0