21 mars 2013

I tisdags var jag till Vårdcentralen och fick svar på mina prover. Jag var särskilt intresserad av mitt kolesterolvärde eftersom många LCHF-skeptiker är övertygade om att LCHF är farligt och att man får jättehögt kolesterol av det. Så därför är det kul att kunna bevisa motsatsen! Mina värden var helt normala. Mitt LDL (s.k. dåligt kolesterol) låg på 2,9 och mitt HDL (bra kolesterol) låg på 1,5 Har ett par böcker om LCHF av Katrin Zytomierska där hon bl a berättar hur hon sänkte sina kolesterolvärden genom att äta LCHF och fastän hennes värden var bra så var mina ännu bättre! Så det kan ju dom som tror LCHF är farligt fundera lite på! Däremot var mitt sköldkörtelprov för högt så idag var jag o tog ett nytt, får svar om nån vecka. Jag hoppas verkligen att jag får ändra min Levaxin-dos för som det är nu så är det stört omöjligt att gå ner i vikt hur jag än bär mig åt. Det känns jobbigt att inte kunna påverka sin vikt när man ser andra som går ner i vikt hur lätt som helst trots att man äter nästan precis likadant!
Idag fick jag plötsligt städlust och gav mig på lådor och skåp och skafferiet rensade jag i bl.a Mitt stora projekt i vår är att fixa iordning i mitt rum, lägga in nytt golv och nya tapeter och skaffa lite nya (eller gamla) möbler dit, räcker inte pengarna så finns det ju loppis, allt behöver inte vara nytt.Det ska bli kul, det kan behövas lite förnyelse ibland..
En sak som jag skulle vilja göra också är att skriva en bok. Det är nåt jag bara SKA göra nån gång i livet innan jag dör, helst inom en inte alltför avlägsen framtid.
Vi har fått 40 cm snö sista dagarna men bara ett par kilometer härifrån är det inte alls lika mycket snö, blev förvånade när vi åkte till Norrköping igår och det var så lite snö jämfört med hos oss. Det är bara att konstatera att våren är ovanligt sen i år!
Nu ska jag snart se Hela England bakar på Sjuan, tycker det är kul.Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: odal

Härligt med snö, det är nyttigt för kroppen att skotta.Har gått ner 3 kg på en vecka. Ha det o hälsa de ar.

2013-03-22 @ 20:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0