Firar valborg hemma

Sitter i soffan o skriver. Har hållit igång hela dan med tvätt, trädgårdsarbete, disk, mat osv. Det är skönt att hålla sig sysselsatt så blir man tröttare på kvällen. Tänkte se Äntligen hemma men jag struntar nog i det. Ska bädda med nytvättade sängkläder o lägga mig tidigt, vid tio-tiden kanske. Sönerna är hos kompisar o firar valborg o maken o jag är ensamma hemma med katterna, det är skönt det också. Om torsdag kanske jag ska kolla på en ny dator, det skulle vara jättekul för man kan ju göra så mycket med med en nyare dator. Jag kanske borde gå en data-kurs för jag är så dålig på datorer men det är kul att lära sig. Katterna är trötta, dom har varit ute mycket idag, Gosan också, hon vill helst vara ute när jag eller nån annan i familjen är ute. Star o hon verkar ha blivit bättre kompisar på sistone, dom brukar jaga varandra. Gosan har legat hos mig sista nätterna, hon tycker nog det är skönt att vi sover
i huset igen. Och hon älskar också nytvättade kläder, så fort något är nytvättat lägger hon sig på det
Det har varit några killar här o tittat på yngste sonens rum idag men jag vet inte vilken dag dom kommer tillbaka. Väggen ut mot sidan av huset måste tas bort, maken såg att väggen flyttat på sig när han var där igår. Det kommer nog ta tid innan det blir klart. Men huvudsaken är att han klarade sig, det kunde gått mycket värre. Jag kommer nog ha svårt att somna innan dom kommer hem ikväll eller inatt för att jag är så orolig att det ska hända nåt. Men så är det nog för dom
flesta föräldrar o speciellt när det hänt en sån här sak nyligen. Själv har jag bara drömt en mardröm sen det hände vad jag minns, detvar att jag var instängd i en brinnande rökfylldlägenhet o inte kunde komma ut.Jag hoppas att sonen mår bättre nu för det måste ha varit en fruktansvärd upplevelse för honom också, ja för hela familjen och alla runt omkring. Men nu gäller det att se framåt o ta en sak i taget.
Ha det bra och ta hand om varandra o var rädda om varandra!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ha en riktigt skön födelsedag imorgon. Skulle bli fint väder imorgon också så ni kan ju ta födelsedags
fikat i trädgården. Hälsa familjen!!

2013-05-01 @ 21:56:43
Postat av: Susanne

Tack! Ja, det är strålande solsken här idag. Satt ute på balkongen o fikade nyss, planterade penseer i blomlådorna där igår i olika färger, från Plantagen o några på baksidan så nu är det vårfint. Snart kommer mina lila tulpaner upp som jag planterade i höstas. Ha det bra o hälsa familjen!

2013-05-02 @ 09:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0