19 januari 2012

Började med LCHF-metoden i måndags och hitills har det gått hur bra som helst. Jag har ätit blomkålsmos, äggröra och omelett för att nämna några exempel och jag har inga problem med hunger eller godissug. Har på 4 dagar gått ner 1,5 kilo, trodde knappt det var sant när jag ställde mig på vågen. Jag verkar äntligen ha funnit det perfekta sättet att äta gott och ändå gå ner i vikt! Visst, jag får låta bli godis, glass och kakor t. ex men det kan jag överleva om det går så här bra. Idag blir det pannkakor men mina blir med mandelmjöl istället för vetemjöl, jag ska mala sötmandel och ha i, det ska bli kul att testa. Jag kan verkligen rekommendera den här metoden för den som vill gå ner i vikt.
Igår var A till stan och satte in våra sparpengar på Nordea. Jag hade 900 enkronor och 1430 i fem-och tiokronor, det blir bra att ha till semestern. Jag brukar också lägga undan lite pengar varje månad för att ha till sommaren så man kan kosta på sig lite extra. Jag längtar redan till sommaren!

Kommentarer
Postat av: E-M

Nu säger jag nåt som man INTE ska säga: Vad var det jag sa ! (om LCHF-metoden) Så roligt att det fungerar :D Själv är jag lite mallig för att jag avslutat min 1-åriga utbildning i KBT. (och blev godkänd ;) Ha det så gott och hälsa alla.

2012-01-19 @ 17:21:13
URL: http://embol.blogg.se/
Postat av: Berra

Bra jobbat:)

2012-01-19 @ 20:22:20
Postat av: Monica

Vad kul att höra att den metoden funkar bra. Jag tycker ju om ägg så det låter som nåt för mig.



Imponerande att ha så mycket småpengar och så blir det så mycket när man räknar efter. Perfekt till sommaren.



Vi ses väl hos mamma nästa helg, jag är där. Hoppas ni kommer så vi träffas.

2012-01-20 @ 09:49:09
Postat av: Susanne

Tackar! Nu fattas det bara att jag börjar motionera också. Vad kul att du klarade KBT-utbildningen E-M, grattis! Vi åker nog ner till A-M om lördag.

2012-01-22 @ 17:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0