16/3-onsdag- Nu är det allvar!

Nu ska jag verkligen ta tag i detta med min vikt på allvar för jag mår inte bra av att vara så här stor. Jag har urusel kondition och får ont i knäna när jag går i trappor. Dessutom är det inte roligt att köpa kläder i tältstorlek. Jag tänker inte säja hur mycket jag väger men jag kan avslöja att det är tresiffrigt så då förstår ni ju att det är kris. För ett par år sen lyckades jag gå ner till 85 kilo och dit vill jag komma igen, gärna lite till, ner till 75 kilo. Men jag är beredd på att det kommer att ta tid för jag har inte lätt för att gå ner i vikt. Och så måste jag börja röra på mig mer.
Det går jättebra att sova med masken men jag hoppas ändå att jag inte kommer att behöva den när (inte OM!) jag gått ner i vikt!
Om fredag ska vi på minnesstund för P:s mamma, jag ska ha svarta jeans och svart tröja, fast det är valfri klädsel.
Nu börjar snön försvinna mer och mer så snart ska jag börja med promenader. I sommar ska jag nog gå på långpromenader på 7-8 kilometer. Det är skönt att ut o gå tidigt på morgonen.
Katterna mår bra men Gosan ville inte gå ut alls idag, bara på balkongen.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Lycka till!! Skulle själv behöva sätta fart men det blir aldrig av...

2011-03-16 @ 19:54:17
Postat av: Susanne

Tack! Grattis i efterskott till Jonas förresten!

2011-03-16 @ 20:11:03
Postat av: Therese

Börja på gym en gång i veckan då rasar du i vikt. Jag går en gång i veckan det är jätte skönt efter åt...

2011-03-17 @ 16:29:40
Postat av: Susanne

Ja, det kanske vore något att testa...

2011-03-17 @ 21:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0