Nu ska här rensas!

Nu har jag arbetstränat ett par dar, bara 2 timmar om dan men det ska utökas så det blir 6 timmar sista veckan. Iallafall, det har gått bra. Nu är jag ledig 4 dar, behövde inte jobba imorrn. Jag ska åka ner till min mor, så ska vi åka o handla blommor på torget i Åtvidaberg imorrn och handla mat på Willys. Sen sover jag över där o vi åker o grattar min morbror nästa dag. Jag ska även gratta min mor för det är ju snart Mors dag men jag firar henne lite tidigare.
Just nu är P o grabbarna iväg o övningskör. Ätit hemlagad köttfärspirog o kall sås idag, det var gott. P var på njurröntgen förra veckan och vad dom kunde se så såg det bra ut så det var ju skönt.
Idag har jag dammsugit nästan hela huset, tycker grabbarna är så stora så dom kan städa själva (16 o 18 år) men dom är  dåliga på det, har väl tyvärr skämt bort dom för mycket.
När jag såg Rent hus igår o dom slängde massvis med grejer i en container blev jag så sugen på att ta hit en container jag också o bara RENSA, bort med skiten bara! Vi har så mycket onödigt skit som bara tar en massa plats och även försvårar när man ska städa. I sommar ska jag gå igenom allt jag har och se till att kasta eller ge bort sånt som inte används. P:s rum ser ut som en lagerlokal, han samlar verkligen på ALLT!  (nåja inte RIKTIGT allt!) Men hans grejer rör jag inte, det får han sköta själv.
Jag skulle vilja få det sådär fint som blir resultatet när städtanterna varit i farten i Rent hus. Då skulle jag verkligen försöka hålla det så fint i fortsättningen också.

Kommentarer
Postat av: Josse

Sixten-snyggingen är 22 år, har haft honom i 10 år :) han kommer säkert överleva både mej o Deaz..han kan nämligen bli 40-80 år!! :)



Det är så skönt att rensa ut..vet inte om du såg på min blogg hur mkt skit vi kastat, hade hur mkt som helst! En befriande känsla..o sen har man koll på vad man egentligen har för nå´t! :)

Skönt att det såg bra ut på röntgen :)

ha det bra!

2009-05-21 @ 21:20:03
URL: http://yosofine81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0