Färdkamraten

Nu är det söndag o dax att jobba igen imorrn. Det har varit skönt att va ledig 4 dar även fast jag inte jobbat så mycket. Varit hos min mor o gratulerat henne i förskott på Mors Dag. Och så har jag grattat min morbror som fyllde år igår. Idag skulle min katt Tussen ha fyllt 22 år om han levt. Han dog hösten 2002, samma år som vi sen hämtade Gosan från Fia-hemmet.
Satte nejlikor på hans grav o några på Zlatans också.
Var o veckohandla idag, det gick på 1.400 kr, det märks att maten blivit dyrare. Ifredags köpte jag 4 pelagonior o så fick jag 3 st från min mor så nu har dom gamla åkt ut o dom nya fräscha står i sovrums-fönstret. När jag städade i sovrummet förut hittade jag en dikt jag skrivit av som jag tyckte var så fin. Här är den:

FÄRDKAMRATEN
Om jag vandrar på stigar allena
Går jag alls inte ensam ändå
För någon går jämt vid min sida
Så ljudlöst ja nästan på tå

En Ängel jag har mig som leder
Och följer mig vart jag än går
Min färdkamrat här i livet
Vars fötter ej lämnar nåt spår


För man vandrar aldrig allena
Om vägen framåt känns svår
För Ängeln som går vid vår sida
Ser till att vi når våra mål

Om än sorgerna tär våra sinnen
Och sjukdom plågar vår kropp
Kan man kanske en glädje förnimma
Av en Ängel som skänker oss hopp

Och i tider av svårmod och vånda
Jag vandrade ej utan vän
För min Ängel den bar mig framåt
Mot ljuset och livslust igen




Kommentarer
Postat av: Berra

det var en fin dikt

2009-05-24 @ 23:10:50
Postat av: Therese

Hej det var en fin dikt. Kan inte du skika den til min hotmail är du snäll. Den var vacker....

2009-05-25 @ 20:11:50
URL: http://minacatscatts.blogg.se/
Postat av: Gert

Det var en fin dikt, nu har jag snott den till min blogg också!!!

2009-06-05 @ 00:42:19
URL: http://blogg.passagen.se/muranos

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0