29/5-fredag

Har jobbat hela veckan, nu är jag uppe i 4 timmar, nästa vecka blir det 5 och sista veckan 6 timmar. Sen är man ledig 9 härliga veckor! Det är det bästa med att jobba på en skola. Fast det är segt dom här sista veckorna för det är massor av elever som inte kommer o äter eftersom dom redan fått betyg o inte bryr sig om att komma. Så då blir det inte så mycket att göra för oss över lunchen. Men det kan ju va skönt när det är lite lugnare också.
Alla bara frågar vad vi ska hitta på när F tar studenten. Men ärligt talat är han själv inte så intresserad av nåt firande. Så det enda vi ska göra är att äta smörgåstårta o nån god efterätt, bara vi i familjen. Tycker även jag att det är lite överdrivet detta med att ta studenten, så märkvärdigt är det ju faktiskt inte. När jag "tog studenten"  (läste in gymnasiet på folkhögskola) firade jag knappt nåt alls.
F har passat på o övningskört för mig när jag hämtat honom på plåtslageriet. A får inte övningköra med mig eftersom jag inte gått den kursen med honom, det har däremot P gjort.
Imorgon ska jag vara duktig o städa har jag bestämt för det behövs. Det blir nog mycket städande nästa vecka också för P:s syster o hennes man kommer på fredag o ska sova över i husvagnen. Och hon har det alltid perfekt städat hemma hos dom sådå känner man att man vill liksom inte vara "sämre"!
Idag säjer jag Grattis till Linus, min systerdotters son som fyller 6 år idag! Hoppas du har en bra o rolig födelsedag!

Kommentarer
Postat av: Monica

Tack sa Linus.

Han är mer än helnöjd efter helgen. Både att få träffa mormor, äta massa tårta och kakor, ha barnkalas och få många paket. NICE!



Ja snart har du semester, vad härligt.

När har P semester? Han tar väl massor av ledigt?det behöver han.

Hälsa!

2009-06-04 @ 12:03:04
URL: http://barbamamma.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0