Några bra tips...

Varit på jobbet idag o hälsat på o hämtat parkeringstillstånd. Det kändes inte så bra att vara där igen men P säjer åt mig att släppa det här med att bara gå o tänka på jobbet hela tiden o ta det för vad det är o inte mer med det. Man kan ju bara göra sitt bästa sen får det bli vad det blir utav det. Jag läste följande i en tidning:

10 saker som genast gör livet lättare:

1. Lägg mindre vikt vid människors åsikter om dig.
2. Sluta döma och bedöma andra.
3. Minska kontakten med människor som gör dig trött, förvirrad, arg eller nedstämd.
4. Släpp taget om det som inte är bra för dig.
5. Välj vänner som gör dig glad och upplyft.
6. Byt negativa tankemönster mot positiva.
7. Kliv ur offerrollen o ta ansvar för dina handlingar.(Det är ingen annans fel att du har tagit på dig för mycket,
    man kan säja nej.)
8. Välj bort att ta ansvar för andras handlingar. (till exempel om någon i din närvaro dricker för mycket alkohol
    eller alltid kommer för sent till möten.)
9. Ta ett medvetet beslut att inte splittra dig genom att ta in för mycket.(Läs inte tidningen samtidigt som du har
    TV:n på och pratar i telefonen.)
10. Acceptera dig själv så som du är!

Nåt att tänka på kanske! Jag brukar klippa ut sånt som är intressant o klistra in i en bok, det är kul att ta fram
och läsa ibland. Nu ska jag koncentrera mig på att göra middag, sen ska jag ta hand om tvätten.

Kommentarer
Postat av: Therese

skriv dom sakerna på min hotmail dom sakerna vill jag med tänka på

2009-03-25 @ 18:18:17
URL: http://minacatscatts.blogg.se/
Postat av: E-M

Kloka ord!

2009-03-25 @ 19:40:44
Postat av: Anonym

Det låter vettigt!

Ha det så bra

2009-03-25 @ 20:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0