Trasig dammsugare!

Här skulle jag vara duktig och dammsuga o vad händer då tror ni ?!  Jo, när jag dammsugit halva övervåningen så börjar dammsugaren låta konstigt o plötsligt dör den ut. Försöker starta igen men det händer inget, går ner i garderoben där centraldammsugaren sitter o känner att det luktar konstigt därinne. Och så har elen till halva huset försvunnit, så jag kan inte städa på toaletten därnere som jag tänkte göra sen, det är kolsvart därinne. Det verkar som om motorn i centraldammsugaren brunnit o gjort att en propp har gått, det luktar bränt därinne. Så nu kan jag känna mig blåst på städningen jag tänkt göra idag. Ringde till P på jobbet, han bad mig inte röra proppskåp eller nåt utan vänta tills han kommer hem. Och han jobbar till tre idag!  Så det var den städningen det.
Igår hann jag storstäda toaletten häruppe iallafall. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra istället. Som tur är funkar iallafall datorn och spisen så jag kan laga mat.
Ja, så kan det gå när man äntligen får för sig att få lite ordning på torpet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0