Haft husvagnsemester

Nu var det länge sen jag skrev nåt på bloggen. Vi kom hem i söndags kväll efter våran husvagnssemester (åkte iväg på tisdagen) Vi var bl a i Bjuråker och hälsade på i Bror-Erics atelje där han hade sina tavlor och annat smått o gott. Jag beundrar honom mycket för att han målar så fint. Köpte 4 st litografier för 500 kr och lite vykort. P fick ta kort på mig och Bror-Eric. Så var vi i Järvsö och fikade på Lillbabs och hennes dotters cafe. A och jag knep dom sista morots-kakorna! MYCKET gott!! Efter det besökte vi Järvzoo, det var 3 km långt o tog ungefär 2 timmar o gå runt men då stannade vi ju o kollade på alla djuren. Roligast att se var en björnmamma och hennes unge. A tog en massa bilder o filmade också. Det gjorde inget att det duggregnade lite, bara skönt att det inte var för varmt. Det var klart sevärt iallafall tyckte vi allihopa.
Ja, vad gjorde vi mer?! Jo, vi åkte upp till Lofsdalen som ligger i Härjedalen för där har P:s syster o hennes man en stuga. Vi kom dit sent på torsdagskvällen o var kvar till lördag morgon. På fredagen så vandrade vi i fjällen, alla utom F som låg och sov i husvagnen. P, A  och P:s systers man gick uppför Hovärken, ett fjäll som ligger 1.124,9 meter upp.  Jag o systern gick istället till ett ställe som heter Solgropen, det var 1,2 km dit och det var INTE uppåt. Har sett några renar, dom andra träffade på en hel flock med renar.
Jag tänkte jag skulle lägga upp lite bilder från resan när A har tid att hjälpa mig med det. Igår var P o jag i skogen o plockade gula kantareller, mums! I morgon ska vi ta med min mor till skogen o plocka blåbär, ska ta med fika så vi inte svälter ihjäl!
Nu är det 2 veckor kvar på semestern, hjälp vart tar tiden vägen!? Häromdan var jag så duktig så jag diskade alla mina porslinskatter (och det är många!) Naturligtvis "lyckades" jag ha sönder en och skar mig i fingret! Ack vad klumpig man är. Läste att min ena bror funderar på att lägga ner sin blogg, det tycker jag är synd, han som tar så mycket fina bilder. Hoppas han kommer på andra tankar.
Jag skäms för att säja det men jag har bara badat 3 gånger iår! Det har helt enkelt inte varit nåt lockande väder att bada på länge nu (får jag väl skylla på!)















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0