20/7-måndag

Imorgon ska vi äntligen komma iväg med husvagnen. Det blir antagligen en resa till Hälsinland, jag blev så sugen att åka dit efter att min syster varit där nyligen. Det är så fin natur däruppe, har varit där för många år sen, innan grabbarna föddes. Iallafall, vi åker hela familjen så det ska bli kul.
Gissa vad F hittade under sin säng idag!? En stor råtta! Och då menar jag verkligen STOR! Det låg ytterligare en råtta i TV-rummet men den var bara en tredjedel så stor som den andra. Det är våran kära katt Star som går ut och in genom F:s fönster om nätterna o tycker säkert hon är jätteduktig när hon släpar in råttorna till oss. Och det är hon väl på sätt o vis men man kan ju önska att hon lämnade kvar råttorna utomhus...
I lördags var vi till Motala motormuseum o kollade. Sen var vi till min syster i Linköping o fikade o tittade på bilder från när dom var i Hälsingland. I onsdags var jag till min mor o stannade där över natt. Vi var till vetrinären o steriliserade Svea, hon sov många timmar sen stackarn. Så var vi bl a och hälsade på min andra syster.
Jag har börjat skriva dagbok sen i onsdags, köpte ett fint block i Valdemarsvik på Farmors hus. Och så har jag börjat läsa en ny bok  "Vår lilla hemlighet" av Toni Maguire, köpte den på Willys.

Kommentarer
Postat av: Josse

Hoppas ni får en trevlig semester med bra väder! :)

2009-07-21 @ 19:20:00
URL: http://yosofine.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0