Åska o lite regn...

Har nyss varit ute o rört i saften, jag gör rårörd rabarbersaft, den står i en stor kastrull i garaget där det är svalt. Jag ska göra svartavinbärssaft också och kanske jordgubbssaft.
Jag sa ju att jag skulle rensa så mycket härhemma o slänga en massa saker. Tyvärr har det blivit lite dåligt med det men idag kom jag igång igen, håller på och rensar upp i garderoben i sovrummet. Rensat ut en massa böcker och kläder, man samlar på sig så mycket. Jag ska börja samla ihop en massa gamla grejer som vi ska åka till tippen med nästa vecka. En del tycker det är syndigt att slänga saker som det inte är nåt fel på men herregud, var ska man göra av allt då?! Jag kan ju inte skänka allt till loppisar, det blir ju hur mycket som helst. Nej en del får helt enkelt slängas.
Vi har inte varit ute nåt med husvagnen än men det ska väl bli av snart hoppas jag. Jag skulle vilja åka till Eskilstuna där min systerdotter med familj bor för det var så länge sen. Och i samma veva kan man ju åka förbi Örebro där en av mina bröder bor och hälsa på honom. Ja, vi får väl se hur det blir.
Idag har det åskat o regnat men det skulle behöva komma mer regn. Igår när vi var på MacDonalds kom det världens skyfall men det höll inte på så länge och hemma hos oss kom det inget regn.
Katterna tycker om att vara ute när det är vackert väder. I förrgår skulle jag till vetrinären o vaccinera Star som dessvärre inte dök upp när det började bli dags, hon höll sig undan den rackaren. Så jag fick ringa och avbeställa tiden, vi fick komma följande förmiddag istället. Star tyckte inte om att åka i bilen men hon höll sig lugn när hon fick sprutan. Nästa år är det Gosans tur att vaccineras, det ska vara 2 år emellan. Hon ligger förresten på soffan o sover sin skönhetssömn nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0