Varit ute o gått....

 Hej o tack för kommentarer! Idag har A och jag varit ute o gått i kylan, vi tänkte vi skulle va duktiga o gå en sväng varje dag. Ja, annnars har jag inte så mycket att skriva om tyvärr. Ska åka o veckohandla idag så jag måste komma på vad vi ska äta för mat en vecka framåt. Ibland är det dösvårt att komma på nåt, särkilt om man inte vill ha samma gamla maträtter vecka efter vecka. Är det nån som har nåt tips på nåt smaskigt så emottages det tacksamt.
Det känns lite konstigt att ha så lång tid kvar att va sjukskriven, ibland tycker jag det aldrig blir kväll, dagarna känns så långa o sega. Jag vet att det finns hur mycket som helst att göra, iallafall när det gäller på städfronten, men hur kul är det att städa hela dagarna? Är det nån som har nåt förslag på saker att göra så skriv gärna!
Jag längtar redan till sommaren då det är varmt o skönt ute. Det vore jätteskönt om jag kunde få ett annat jobb, jag ska ta kontakt med Arbetsförmedlingen så småningom och se om dom kan hjälpa mig. Det känns som om jag varit kvar alldeles för länge på det jobb jag har nu...

Kommentarer
Postat av: Josse

Hej!

Lite mattips...

istället för att ha potatis eller ris till kött, kyckling, fisk så kan man ta lite olika rotgrönsaker o lökar o skära i bitar o lägga på en plåt o hälla olivolja över o krydda lite med vad man känner med o sen blanda runt o så in i ugnen, enkelt o gott o nyttigt :)

Jag har tänkte lägga opp en receptblogg där jag kommer ge tips på mat o där även andra får skriva o ge tips :) när jag fixat sidan så ska du få adressen så kan du kika in där när du har idétorka på matfronten :)

Ha det gott!

2009-01-17 @ 21:12:47
URL: http://yosofine81.blogg.se/
Postat av: E-M

Hejsan!

Det finns massor av recept pånätet; tex ICA.se. Där kan du skriva den ingrediens du har hemma, och sen få förslag på maträtter.

Du som är så bra på att skriva, skriv lite varje dag, vem vet, det kanske blir en bok så småningom. Sen vet du väl att du ska göra något roligt, som du mår bra av, varje dag. Det behöver inte vara något märkvärdigt, ta ett skönt bad, lyssna på musik du tycker om, gör en ny maträtt, se en rolig film t.ex.

Ha det bra och hälsa familjen!

2009-01-18 @ 11:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0