Kanske nytt jobb?!

Snart en vecka har gått utan våran älskade Zlatan. Det känns tomt, även Gosan o Star saknar honom. Dom gick runt o tittade överallt i början som om dom letade efter honom. Att man kan sakna en liten katt så mycket!
Idag har jag pratat med en tjej på facket i telefon angående mitt jobb. Jag ska försöka få jobb på en annan skola eftersom jag inte trivs där jag är nu. Hon, min chef o jag skulle träffas den 23:e mars o prata. Det vore ju toppen om jag kunde få nåt annat när det är dags att börja jobba i april. Nåt jobb där man trivs.
Jag tycker det är jobbigt att ha ansvar för salladen på mitt jobb, dels ska man hitta på en massa olika sorter att göra, och så måste man se till att det kommer hem tillräckligt mycket sallad osv. Förut var vi två som hjälptes åt men den tjänsten har dom dragit in på, hon började på en annan skola. Jag sa till henne på facket att jag vill inte ha det ansvaret jag har utan "bara" jobba på som vanligt. Tjänar man så dåligt som jag så ska man inte ha så stort ansvar tycker jag. Dom som lagar maten har ju iallafall lite mer betalt. Ja vi får väl se vad det blir av det.
Promenaderna har det blivit dåligt med sista veckan. Men det känns som om jag går ner i vikt på kläderna även fast det inte syns så mycket på vågen. 88 kilo pekar den på o mitt första mål nu är att gå ner till 85 kilo, sen vill jag så småningom ner till 75 kilo. Det blir roligare att promenera när det blir vår. Äter gör jag inte speciellt mycket o godis äter jag nästan aldrig. Jag skickade efter tabletter o en dryck som man ska blanda i vatten som ska hjälpa en att gå ner i vikt, det ska sätta fart på förbränningen osv. Får väl se om det hjälper. Nu ska jag gå o kolla vad Gosan o Star gör, dom ligger väl o sover nånstans.

Kommentarer
Postat av: Monica

Jaaa ett nytt jobb. Det vore ju verkligen toppen. jag håller tummarna att det blir så till du ska börja jobba igen.



Annars då hur är det med er alla? Jag hoppas på bra.

Hälsa!

2009-02-27 @ 19:21:38
URL: http://barbamamma.bloggagratis.se/
Postat av: Monica

Hur är det?

Hoppas allt är bra.

2009-03-07 @ 11:03:30
URL: http://barbamamma.bloggagratis.se/
Postat av: Josse

TACK så mkt för gratulationen! :) ha det bra!

2009-03-10 @ 21:51:22
URL: http://yosofine81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0