Vi har sorg!

Idag är vi ledsna härhemma hos oss. jätteledsna. En familjemedlem, Zlatan finns inte längre kvar i livet. Det var så här att F hörde en katt skrika utanför dörren igårkväll stax före tio. Han öppnade och utanför låg Zlatan. Han tog sig in men vänster bakben bara hängde på honom och han såg ut att ha rejält ont. Vi la honom på en säng och jag ringde till jourhavande vetrinär som tyckte vi skulle avvakta och höra av oss igen nästa morgon. Men en halvtimme senare hade Zlatan flyttat sig ner till golvet o skrek lite o verkade orolig, vi såg att det blödde lite från honom också. Så jag ringde vetrinären igen o frågade om vi kunde komma med katten meddetsamma för vi var så oroliga, o det gick bra. Sagt o gjort, hela familjen o med Zlatan i en transportbur packade sig in i bilen o åkte ner till Valdemarsviks vetrinärstation. Klockan var kvart över elva när vi kom dit. Vetrinären, en lite äldre man tog upp Zlatan på undersökningsbordet o gav honom en sövande spruta för att kunna undersöka honom för han hade så ont så han morrade när vetrinären kände på honom. Han rengjorde såren, för han hade flera sår och stygnen efter kastreringen i tisdags hade gått upp också. Han kände igenom katten o efter ett tag gick han iväg med honom för att ta röntgenbilder, vi väntade i väntrummet, det dröjde ganska länge. Till slut kom han tillbaka och sa att det såg illa ut. Vi fick följa med o titta på röntgen-bildena. Övre lårbenet var helt av. En operation i Västerås skulle kosta 15.000-20.000 kr o det skulle dröja månader innan han hämtat sig efter operationen. Alternativet var att ta bort honom. Vi pratade ett tag hur vi skulle göra, alla grät o var jätteledsna. Till slut kom vi överens om att låta honom få somna in, Så kl. tolv fick han en spruta o tog sina sista andetag. Det var hemskt, kan inte beskriva det i ord. Dom andra katterna fick lukta på honom när vi kom hem, nu ligger han i transportburen på balkongen, lilla älskade Zlatan. Vi ska begrava honom sen.
Vi undrar så vad det var som hände, vetrinären trodde att han kan ha blivit påkörd, men dom andra tror mer på att han fastnat nånstans o inte tog sig loss. Jag vet inte vad jag ska tro. Jag vet bara att jag saknar honom redan jättemycket o känner mig jättenere.Han kanske fick kämpa länge för att ta sig hem stackaren. Men vi har ju iallafall Gosan o Star kvar, får vara glada för det. Zlatan blev 8 månader. Vila i frid Älskade katt!

Kommentarer
Postat av: Monica

Usch vad jag gråter så hemskt för Zlatan. Vilket öde, han som inte ens var 1 år.

Jag är så ledsen för er skull, skickar många varma kramar till er alla.

KRAM

2009-02-21 @ 13:27:00
URL: http://barbamamma.bloggagratis.se/
Postat av: E-M

Så ledsamt och sorgligt, han var ju så fin Zlatan. Jag förstår att ni är jätteledsna. En liten tröst är att han kan busa med Saga i katthimlen.

Kramar

2009-02-21 @ 15:15:06
Postat av: Gert

Beklagar sorgen, det måste kännas hemskt när det kommer så plötsligt han var ju så ung. Saga gick också bort nu men vi var nog lite mer förberedda på det båda två. Men som föregående talare sa, de har det säkert bra och busar i katthimlen,

Ha de bra och hälsa alla!

2009-02-21 @ 17:00:10
URL: http://blogg.passagen.se/muranos
Postat av: Annelie

Fy vad jobbigt när det går galet med djuren, de

andra katterna undrar väl vart han tagit vägen.

2009-02-21 @ 17:53:17
Postat av: Josse

Beklagar sorgen.... :(

Kramar

2009-02-22 @ 22:06:49
URL: http://yosofine81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0