Jobbat i trädgården idag

Idag har jag varit ute i trädgården o jobbat, rensat upp o tagit bort en massa vissna växter o blommor från förra sommaren o så har jag snyggat till lite på Tussen o Zlatans gravar. Jag ska ha på mera jord där o plantera några fina blommor framöver. P har sågat ner träd o röjt upp på baksidan av huset.  Vi ska snygga till o slänga en massa skräp från altanen också så det blir lite trevligt att sitta därute. Det var så skönt att sitta nån timme i solen idag, det är som terapi för kropp o själ.
Tyvärr så är det svårt att få ut grabbarna i det vackra vädret, A bor mest framför datorn och F i sängen om dagarna. Han är ju som bekant vaken om nätterna istället. Men imorrn blir det lite annorlunda då ska A till skolan igen och F till sin praktikplats på plåtslageriet.
Jag är sjukskriven från den 7:e april till den 7:e maj för depression. Men jag gör mitt bästa för att tänka positivt o att hitta på saker att göra istället för att ligga på soffan o deppa, det blir ingen gladare av. Man har ju inte roligare än man gör sig säjs det ju o det kanske stämmer ganska bra.
Ska lägga mig tidigt ikväll o läsa nån bra bok eller tidning, imorrn måste jag ju gå upp vid halvsex-sex o se till att grabbarna kommer iväg. Sen finns det väl alltid nåt att göra härhemma.
På påskafton var vi till min äldsta syster o träffade delar av släkten, det var trevlig o gott med påskmat också. Igår var min svärmor, hennes syster o en manlig vän till dom här på en bit mat. Tyvärr är min svärmor allvarligt sjuk i livmodercancer men hon försöker hålla modet uppe ändå o har kvar sin humor. P ska försöka få en tid till läkare för han har inte varit på kontroll sen i december. Dom skulle höra av sig i april för han skulle få en ny tid men det har dom inte gjort så jag  med flera har tjatat på honom att ringa själv istället för att bara vänta.
Nu ska jag kolla på andra bloggar, det är alltid kul att se vad andra har för sig.

Kommentarer
Postat av: Monica

Hej!



Hur är det? Är det bra med dig?

Det var skoj att träffas hos mamma, jag var proppmätt hela kvällen efter all mat. Du gör så god svampomelett.

2009-04-19 @ 14:06:02
URL: http://barbamamma.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0