Zlatan hemma hos oss...

Nu har vi varit och hämtat Zlatan. Jag blev lite gråtfärdig för det var så sorgligt att han skulle skiljas från sin älskade mamma och sina 3 syskon. Men vem vet, han kanske återvänder dit snart. Bilresan gick bra, Yngste sonen hade kattungen i en bur bredvid sig i baksätet. Zlatan jamade, eller pep ganska mycket men det var ju ganska väntat. Gosan väntade på oss i hallen när vi kom hem. Vi satte ner buren på golvet, hon kom fram och nosade lite, sen fräste hon. Nu är kattungen installerad i datarummet för närvarande. Kanske han får vara i någon av sönernas rum inatt. För jag törs absolut inte släppa lös honom med Gosan och Star.
Jag höll nämligen fram honom till Gosan förut för att hon ska vänja sig men hon fräste och blev alldeles svart i ögonen, det såg ut som om hon ville ge stackars Zlatan en omgång stryk. Med Star gick det lite bättre men även hon fräste lite på honom. Gosan går omkring här nu och är allmänt orolig, hon kände på sig att det var nåt på gång redan innan vi åkte tror jag. Vi har iallafall bestämt att om Gosan absolut inte kommer acceptera Zlatan så får han återvända hem till sin mor , jag får väl betala kastrering och kattmat för honom i sånt fall. Star TROR jag kommer ha lättare att acceptera Zlatan.
Gosan är ju lite speciell och det tog ju väldigt lång tid innan hon vande sig någorlunda vid Star. Därför vill vi inte utsätta henne alltför mycket en gång till. Så jag hoppas Zlatan är välkommen tillbaka om det nu inte skulle fungera hos oss.
Men vi HOPPAS naturligtvis att det kommer gå bra!
Nu ska jag bestämma var kattungen ska sova inatt, inte hos mig iallafall för då kommer Gosan bli ÄNNU argare, hon är ju så van att ligga hos mig och sambon.
Jag återkommer imorgon med ytterligare rapport om hur det gått samt lite bilder av katterna. God Natt!



Kommentarer
Postat av: Berra

allt har sin tid, det ordnar sej, ha de.

2008-09-06 @ 08:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0