datorer, katter, jobb...

Jag tänkte sätta in lite bilder på katterna men ingen vill hjälpa mig, inte just nu iallafall, dom har fullt upp med sina data-spel. Jag måste lära mig hur man gör själv, hatar att behöva be om hjälp hela tiden. Men så är det när man inte vuxit upp med datorer, för dom yngre är det ju helt naturligt. Annat är det med tanter över 40!  Nä, jag skoja det finns massor av gamlingar som är mycket bättre på datorer än mig! Jag får väl lära mig helt enkelt.
Igår fick Zlatan gå omkring utomhus utan sele, och idag också. Det tyckte han förstås var jättekul, speciellt att gå på upptäcksfärd under altan-golvet. Star var ute också, dom sprang och jagade varann och hade så roligt. Tog en massa bilder och filmade också lite. Sen gick Gosan ut en liten liten stund. Igår kissade hon på golvet häruppe, inte bra!
Men nu verkar dom iallafall ha accepterat att kattungen ska bo här, för nu fräser dom inte på honom så ofta längre.
Jag är så trött på mitt jobb just nu men det är väl för att det blir så långa dagar. Jag jobbar ju bara 75% men åker hemifrån kvart i sju på morgonen och kommer hem vid fyra-halvfem. Det beror på att jag skjutsar först ena sonen till sin praktikplats och sen yngste sonen till sin skola innan jag själv åker till jobbet..Sen hämtar jag dom efter dagens slut.
Förut tyckte jag det var rätt kul att göra sallader men nu känns det bara jobbigt. Man vet inte vad man ska hitta på till slut för att variera sig, fantasin tar slut. Och så gillar jag inte att stå i matsalen när alla ungar kommer och härjar o skriker. Men så är det väl för dom flesta, att man blir trött på sitt jobb ibland.
Det är kul att se om skolan på ToppForm iallafall, tur att jag själv höll mig undan från filmkameran!  Roligt också att Andra avenyn börjat igen.

Kommentarer
Postat av: berra

kämpa på. ring

2008-09-24 @ 21:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0