En vecka med Zlatan

Äntligen fredag imorrn igen! Det var segt att gå upp kl sex imorse, jag ville bara ligga kvar i den goa sängvärmen. Inte blev det bättre av att man fick springa som en liten nisse på jobbet idag för att hinna med allt. Det var skönt att vila sig en stund på soffan när jag kom hem. Gosan la sig på min mage så jag låg kvar tjugo minuter, ville inte köra bort henne, hon är ju så gullig. Sen var det bara att ställa sig vid spisen och laga mat, skinksås och makaroner, en av mina favoriter.
Om nån undrar hur det gått med vår nya familjemedlem Zlatan så kan jag tala om att det går faktiskt rätt bra. Jag var ju lite orolig att mina andra katter skulle göra slarvsylta av honom men dom har nöjt sig med att morra och fräsa när han kommit för nära inpå dom.
Jag har nog ägnat minst ett par timmar varje dag åt kattungen, varit ute och gått med honom i sele och lekt med snören och bollar. Han har även fått vara fritt i huset när dom andra katterna varit inne. Dom nöjer sig med att betrakta honom på avstånd, men säjer ifrån när han kommer för nära. I början hade Zlatan lite mer respekt för dom men nu vill han gärna gå ända fram till dom och backar inte förrän dom fräser till ordentligt.
Kan även berätta att nu vet vi att kattungen verkligen är en liten kille. Var till vetrinären för vaccinering och avmaskning i tisdags nämligen så då fick vi veta det. Fast vi var ju nästan säkra.
Var ute med Zlatan förut, nu är han lite modigare. Star följde oss på avstånd men stack iväg varje gång jag gick fram emot henne med kattungen. Det dröjer nog ett tag ännu innan vi törs släppa ihop katt-tjejerna med Zlatan helt och hållet, jag vill inte riskera att det blir kattslagsmål. Så om nätterna och på dagarna, innan jag kommer hem, får Zlatan vara i nån av grabbarnas rum eller i datarummet. Men nu i helgen när jag inte jobbar ska han få vara fritt i hela huset så mycket som möjligt, jag får väl hålla uppsikt över alla katterna.
Ja, det är lite jobb med att ha djur men det får man ta. Jag älskar ju katter, dom är härliga tycker jag. Men nu får det räcka nu när vi har 3 st. Man måste ju ha tid för alla också.
Funderar på att köpa ett klösträd för kattungen tror tydligen att han ska vässa klorna på skinnsoffan...

Kommentarer
Postat av: Anonym

katträd är bra. ja har hittat ett till dom andra tre. hör av dej. ha de o hälsa de övriga.mvh: Berra.

2008-09-11 @ 19:26:14
Postat av: Monica

Ja vad bra då vet ni att Zlatan är en kille. Jag undrar vad de andra 3 katterna är för nåt.

Jag funderar på om vi ska åka ner den helgen när Maj fyller år.



Ja katter är härliga jag håller med. Det blir lite jobb bara när man har 3 barn med, haha. Det gäller att säga åt barnen sköta sig så de inte skrämmer slag på dem.



Klösträd såg jag de säljer på Ö&B för 249 kr.



Hälsa alla!

2008-09-11 @ 22:35:08
URL: http://barbamamma.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0