sjukskriven ett tag...

Igår var en riktigt jävla tråkig dag då jag knappt gjorde nånting på hela dan utan bara låg på soffan o önskade att jag kunde sova bort tiden som i mina ögon gick otroligt sakta. När jag är på det här humöret känns varenda lite grej, som att diska t. ex som ett oöverstigligt berg. Jag är så otroligt seg så jag blir nästan rädd för mig själv.
I   allafall var jag till min husläkare som sjukskrev mig till måndag, då jag ska träffa en annan läkare. Som jag känner det nu så blir jag nog hemma några veckor, ja det beror ju på vad läkaren tycker också. Men det är tråkigt att va hemma hela dagarna också, jag både saknar o inte saknar jobbet. Jag slipper ju drabbas av panik iallafall då jag är hemma.
Idag har jag varit LITE mer aktiv än igår. Var in till "stan" på hemorten o kollade lite i affärer, köpte en present till min systerdotter som fyller 23 år idag. Grattis Therese! Var inne på hund o katt-shopen, köpte lite leksaker o godis till katterna. Kollade på Filippa K-muggar i en affär men köpte ingen. Jag samlar annars på såna, tycker dom är riktigt snygga. Satt en liten stund på en parkbänk på torget o njöt av höstsolen. Sen var jag till apoteket o hämtade ut lite medeciner, antidepressiva förstås. Därefter åkte jag in till "riktiga" stan o hämtade F, min äldsta son. Minstingen, A, tog bussen hem.
Katterna är lika gulliga som vanligt, idag var F och jag med Zlatan till vetrinär o vaccinerade honom. Igår när han varit ute o jag skulle släppa in honom hade han en huvudlös fågel i munnen! Jag vet inte om han tagit den själv eller om det Var Star som tagit den o sen Zlatan hittat den?! Just nu ligger lille Zlatan här hos mig i sängen o tvättar sig.
En kul grej: jag har gått ner 2 kilo till! Så sammanlagt 7 kilo sen i somras, det är inte det sämsta. Ca 20 kilo till, sen kanske jag ser riktigt "normal" ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0