...fortsätter viktminskandet...

Hej! Ja, nu är min äldste son myndig, han fyllde i lördags. Min mor, bror, syster o morbror kom hit, de fick middag här, fläskfile med klyftpotatatis o gräddsås, det verkade uppskattas. Lite senare kom även min svärmor o hennes gubbe hit. Igår skulle hon egentligen ha opererats men det blev inget eftersom hon har blivit så förkyld så det får vänta 14 dar. Dom ska operera bort hennes urinblåsa som det är cancer i, så får hon en påse på magen istället, jag tror det heter stomi-påse. Idag har min sambo varit hos läkaren för att få svar på sina prover om hur högt PSA-värdet är, men jag har inte pratat med honom än, för han skulle till jobbet direkt efter.
Själv känner jag mig lite bättre än när jag skrev sist. Igår var jag till min kontaktperson G och pratade. Hon sa till mig  att jag måste ut o gå minst en halvtimme varje dag, använda masken VARJE natt, samt skriva upp ett par saker varje kväll som jag sen ska göra nästa dag om jag så ska tvinga mig till det. Så idag har jag varit ute o gått, städat o rensat ur skafferiet och vattnat mina stackars krukväxter som brukar bli bortglömda emellanåt. Jag tänkte även stryka lite tvättkläder o dukar men det får nog vänta tills imorrn. Jag har ju iallafall gjort NÅT idag.
Har också läst ut syrrans bok  "Leva i glädje", den var bra. Så har jag lyssnat på ett avslappningsband, blev så avslappnad att jag nästan somnade.
Att jag får panik ibland kunde bero på den nya medecinen sa G, det tar ju ett tag innan kroppen vänjer sig, jag har ju inte tagit den så länge än.
Tittade på Toppform igår, det är kul att se från sin arbetsplats. Hittills har jag själv bara varit med ett par sekunder, man hann knappt se att det var jag. Och det är jag nöjd med!
Jag är också mycket nöjd med att jag gått ner 8 kilo sen i somras, nu gäller det bara att fortsätta vara envis o inte ge sig. Jag vill inte säja vad jag vägde från början men om jag säjer att det var tresiffrigt så förstår ni ju... ja att jag behöver gå ner i vikt! Nu är det inte tresiffrigt längre... Jag planerar att gå ner till 75 kilo så det är ett antal kilon kvar än... Men det är bara roligt när man märker hur ens kläder verkar bli större o större och man måste göra nya hål i bältet...
Idag åt grabbarna o jag Chicken bebab (kycklingdelar) i currysås med ris till. Jag äter mycket mindre portioner nu o så försöker jag hålla igen med ätandet på kvällen. Det brukar bli en kopp te o en fullkornssmörgås, sen får det vara bra. Fikabröd har jag nästan helt slutat med, det blir bara nån gång ibland. Och godis, jo visst händer det att det slinker ner en bit ibland...man får ju inte bli fanatisk! Jag tänker iallafall vara envis den här gången o inte ge mig!
Katterna är lika goa som vanligt, I love them!

Kommentarer
Postat av: E-M

Heja Susanne!

Vad duktig du är! Jag håller tummarna för dig!

Hälsa 18-åringen och övriga familjen.

2008-10-29 @ 05:26:03
Postat av: Annelie

Sorry vi glömde skicka grattiskort till 18-åringen men du kan väl hälsa honom från oss!! Gratis till viktnedgången, det är bara att kämpa på.

Hälsa familjen.

2008-10-29 @ 19:43:51
Postat av: Monica

Vad duktig du är med vikten. Grattis 8 kg är inte dåligt.

Jag skulle svimma av lycka om jag skulle lyckas att bara väga ca 80 kg. Vilken lycka!! Nu törs jag inte ens väga mig mera. Gulp



Hur är det med er alla där nere?

Har ni fått snö?

2008-10-31 @ 12:20:31
URL: http://barbamamma.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0