Ska jul-pynta trots allt!

Nu har det snart gått ännu en dag o ännu sitter jag här fast jag stundtals bara vill försvinna. Men nu har jag bestämt att jag måste fortsätta kämpa, det finns alltid dom som har det mycket värre. Min svärmor t ex, hon ligger på Linköpins lasarett, dom skulle operera bort urinblåsan på henne o göra en påse på magen istället. Men när dom öppnat upp så såg dom att cancern spridit sig så det var bara att sy igen igen, fanns inget att göra. Nu ska hon få cellgifter istället, hoppas bara att det hjälper. P är där o hälsar på henne idag, själv har han varit på strålning, nåt han måste göra för att kunna ta tabletterna han ska börja med istället för sprutorna. Förhoppningsvis ska han bli mindre trött av tabletterna, det är därför han ska prova det. Jag har inte gjort mycket idag, bäddat, diskat, lagat mat åt mig o grabbarna. Men nu har jag iallafall bestämt mig för att julpynta lite. gjort iordning adventsljusstaken, köpt en julstjärna, växt alltså o så ska jag sätta fram lite tomtar o sätta upp julgardiner.  Kanske inte idag men iallafall den här helgen.
Imorgon ska jag på mammografi för första gången, det är lite nervöst. Men det är ju bra att man får gå på såna där kontroller.
Nu ligger Zlatan här hos mig o är gullig, han är ett riktigt matvrak o äter upp en stor Mjau-burk på ett par dar. Men så växer han fort också. Star o han brukar slåss med varann ibland "på lek", Star skulle nog kunna ge honom rejäljt med stryk om hon velat, men hon är så snäll. Gosan blir så glad om jag ligger på soffan, då kommer hon genast o lägger sig hos mig.
Jag vet ännu inte om jag blir fortsatt sjukskriven, i vilket fall som helst ska jag ringa jobbet imorgon o säja att jag inte kommer på måndag. Sjukvården skulle höra av sig till mig imorgon om eventuell fortsatt sjukskrivning, och gör dom inte det så får jag väl stanna hemma ändå, för jag känner själv att jag inte kan jobba ännu.
Ikväll ska jag se på "Medium" om jag orkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0