Varg sedd i närheten...

Måndag igen och en vecka kvar tills jag börjar jobba igen... Om tisdag är det dags. Jag är lite nervös för jag har ju varit hemma så länge nu, men det ska väl fixa sig. Jag har varit duktig o promenerat en halvtimme varje dag utom i fredags. Det är kallt men ändå skönt att komma utomhus lite. När jag var på väg hemåt så stannade en bilist o vevade ner bilrutan o frågade mig om jag hade sett vargen. Hon hade nämligen sett en varg på åkern  åt det hållet där jag gått. Tyvärr missade jag den! Det är ju inte varje dag man ser en varg...Häromkvällen blev jag jättenervös att en stor fågel tagit Zlatan, han var nämligen ute, det var mörkt o när jag lockade på honom så hörde jag en fågel skrika o ingen Zlatan i sikte... Som tur är dök han upp lite senare.
I torsdags var ena syrran här på besök, det var kul, det blir inte så ofta hon kommer hit. Fick låna lite mer böcker o hon lånade böcker av mig.
Häromdan fick jag ett ryck o bestämde mig för att städa upp i tvättrummet. Det var allt möjligt skit samlat i städskåpet bl.a, jag rensade ut 2 stora svarta säckar med sånt vi samlat på oss o förutom det så var det en massa plasbyttor som åkte iväg till återvinningen. Sen fick P dra fram torktumlaren o tvättmaskinen åt mig så jag kunde städa där. Det fanns både det ena o det andra där bakom, inte minst damm! Det var verkligen inte en dag för tidigt att jag städade upp där! Nu är det bara kvar att torka av i städskåpet o på skåpen, sen ska jag försöka få ordning på alla Tupperwere-plastbyttor o annat som ligger huller om buller i ett skåp.Skulle egentligen gjort det idag men dan är ju inte slut än...
Varit på utvecklings-samtal med A och hans mentor idag. Allt går jättebra förutom att han aldrig är med på gymnastiken. Så nu får det bli skärpning.
 Imorgon ska jag hälsa på min mor o bror o deras katter. Om onsdag ska jag till G, min kontaktperson. P jobbar natt den här veckan, han tycker det är skit. Han kanske tar ett par semesterveckor snart för han är så trött. Nu har han fått svar på proverna o hans PSA-värden var 0 vilket är positivt för det betyder att sjukdomen stannat upp. Den kan inte botas i nuläget men det är ju bra att den iallafall stannat upp.
Nu ska jag gå ut till min kära sambo i husvagnen o se vad han har för sig. Han brukar ligga o vila o lyssna på musik därute.

Kommentarer
Postat av: E-M

Tack för senast! Tur att vi inte mötte vargen på vår promenad, då kanske han hade slukat oss!

2008-11-03 @ 21:43:37
Postat av: Annelie

Tack så mycket för kortet. Klart vi kan komma förbi

nån gång, ni får också gärna titta ner när ni har tid.

Jag har ingen egen blogg men jag gillar att kolla in alla andras... Hälsa familjen /Annelie

2008-11-05 @ 19:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0