sjukskriven igen...

Jag orkade bara jobba 2 veckor, i måndags sjukskrev jag mig igen, hade sån ångest så jag orkade inte jobba. När jag ringde till jobbet fick jag veta att en till var sjukskriven, alltså var dom bara TVÅ där! Men det är ju egentligen inte mitt problem att lösa, det är ju arbetsgivarens. Förresten är jag glad att jag inte gick dit för då hade vi fått kört på tre precis som torsdag o fredag förra veckan o det pallar jag bara inte med. Det är lustigt, massor av folk går arbetslösa medan dom som har jobb ska jobba häcken av sig, det är sjukt tycker jag.
Jag ringde sjukvården igår o sa att jag orkar bara inte jobba, jag orkar ju knappt med mig själv ens, så dom skulle höra av sig om ifall jag blir fortsatt sjukskriven eller inte. Det spelar förresten ingen roll, orkar jag inte så orkar jag inte o ingen kan tvinga mig att gå dit. Då får dom väl ge mig sparken i sånt fall. Vad gör jag om dagarna då? Ja, i stort sett ingenting, bara det allra nödvändigaste. Jag vet att jag låter som värsta pessimisten men just nu känns livet verkligen inte värt att levas. Allt är bara tungt tungt TUNGT!
Jul är det snart också, precis som jag skulle bry mig! Livet är överreklamerat enligt mig.Jag önskar verkligen att jag kunde känna annorlunda men tyvärr är det inte så, inte just nu iallafall o det känns inte som om jag nånsin kommer bli "normal" igen. Ja, nu har jag tråkat ut er med ännu ett meningslöst inlägg om mitt meningslösa liv, vet inte varför egentligen, är väl skönt att skriva av sig helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: E-M

"Du vet väl om att du är värdefull

att du är viktig här och nu

Att du är älskad för din egen skull

för ingen annan är som du"



Tänker på dig, fortsätt att skriva, det finns inget meningslöst liv.

2008-11-26 @ 20:42:57
Postat av: susanne

Tack för dessa rader, det känns bra att nån bryr sig. Ja, jag ska fortsätta skriva, förhoppningsvis lite mer positivt framöver. Ha det bra!

2008-11-26 @ 21:06:18
URL: http://catsblog.blogg.se/
Postat av: Monica

Vad tråkigt att det inte gick bra på jobbet. Men går det inte så går det inte. Hälsan är mycket viktigare än att gå till jobbet anser jag. Man måste få må bra för att orka och vilja göra saker.



Inte är det väl trist det du skriver här. Jag vet att du tycker om att skriva och det är det bästa sättet att få ur sig saker utan att bli avbruten. Det är din blogg och du som bestämmer vad du skriver här.

Jag läser oavsett om du skriver positivt eller negativt.



Det finns bara en av DIG, glöm inte det.

2008-11-26 @ 22:10:14
URL: http://barbamamma.bloggagratis.se/
Postat av: susanne

Tack ska du ha. Ja, det är skönt att skriva av sig men ibland känner man sig så tråkig när det bara blir negativt. Men nån gång vänder det väl. Ha det så bra o hälsa familjen!

2008-11-27 @ 18:35:42
URL: http://catsblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0