Fått första ECT-behandlingen

Idag har jag varit till sjukhuset o fått ECT-behandling. P skjutsade dit mig på morgonen. Jag ska få minst 5 behandlingar till. Efteråt kände jag mig väldigt pigg o hade lite ont i käkarna o huvudet. Nästa gång jag ska dit är på onsdag o sen fredag. När jag kommit hem från sjukhuset ringde dom därifrån för jag tog ju lite prover i lördags, bl a för min ämnesomsättning, jag äter ju Levaxin eftersom den är alldeles för låg. Nu fick jag veta att ämnesomsättningen fortfarande ligger alldeles för lågt så jag ska ringa till vårdcentralen imorgon. Jag har ju undrat länge o tyckt att det varit konstigt att jag är så fruktansvärt trött hela tiden, nu har jag fått en del av förklaringen. Det i kombination med min depression har nog gjort sitt till för att jag orkar så lite. Minsta sak jag gör får mig att bli jättetrött. Det känns skönt att ha fått veta vad det kan bero på o att jag kan få hjälp för det. P är ett jättebra stöd för mig, jag fattar inte hur han orkar med mig ibland, han som har sitt eget elände att dras med.
Imorgon ska jag försöka ta itu med all oreda här hemma. Sista månaderna har det blivit VÄLDIGT dåligt med städningen o som det ser ut nu skulle jag skämmas om vi fick besök. Som tur är så har P varit väldigt förstående, man tycker ju att han kunde tröttna på en som bara vilar o vilar annars.
Hur som helst hoppas jag att allt kommer ordna sig o bli bättre framöver o tack till er som läser det här o håller tummarna för mig!

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej Vad skönt att du har fåt behandlig nu...

Jag förstår att du har ont i huvudet efter ECT Det hade jag med... vart du inte yr i huvudet Efter ECT...

2008-12-16 @ 13:01:57
URL: http://minacatscatts.blogg.se/
Postat av: Monica

Jag hoppas att veckan har gott bra eller framåt iallafall.



Städning och allt med hemmet löser sig nog. Glöm inte att ni har VUXNA barn hemma. De hjälper väl till och inte bara sitter vid datorn. Stäng av strömmen är mitt tips, hihi.

Hälsa!

2008-12-19 @ 21:36:04
URL: http://barbamamma.bloggagratis.se/
Postat av: Annelie

Lycka till med behandlingen och ha en riktigt skön julhelg.

Hälsa dina killar också. /Annelie

2008-12-21 @ 13:32:46
Postat av: Monica

God Jul

2008-12-23 @ 15:42:08
URL: http://barbamamma.bloggagratis.se/
Postat av: Annelie

Det var länge sen du skrev på bloggen.

Gott nytt år från oss i Falerum!!

2008-12-30 @ 16:54:10
Postat av: Gert

Gott Nytt År!

2009-01-01 @ 12:31:41
URL: http://blogg.passagen.se/muranos

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0