cancer...kan den inte utrotas!?

Jobbat , idag gick det riktigt bra. Men jag har eventuellt ett nytt jobb på gång, Jag hoppas det blir så iallafall för det är ju faktiskt viktigt att man trivs på sitt jobb.
Igår kväll var vi och hälsade på sambons mamma som var nyss hemkommen från sjukhuset. Hon har legat där en vecka efter att ha blivit opererad för cancer. Men dom lyckades inte få bort hela tumören. Kanske måste hon opereras igen för cancern är elakartad.
Det är ett skit med cancer. Min far dog i cancer juldagen 2001. Och nu har min sambo också cancer, han fick veta det tidigt i somras. Det sitter så djävligt till också så det går inte att operera. Att stråla går inte heller tyvärr. Men han har fått en slags spruta som han ska få var 3:e månad som ska förhindra att det sprider sig. Det är väl bara att hoppas på det bästa, att gräva ner sig är ingen ide fast det känns tungt ibland, inte bara för honom utan mig också. Det är jobbigt att inte kunna göra nånting för att påverka. Men nu är det som det är iallafall.
Yngste grabben började på gymnasiet, elprogrammet förra veckan, han trivs bra säjer han. Storebrorsan går 3:e året på byggprogrammet, just nu har han praktik 10 veckor på ett plåtslageri. Det verkar passa honom perfekt. Nu vill vi bara att han ska börja övningsköra också, han blir ju 18 i oktober. Det ordnar sig nog med det.           



Kommentarer
Postat av: Monica

Ja fy fan för cancer. Det är en så hemsk sjukdom så jag vet inte ens vad jag ska säga om den. Säger FAN iallafall.



He det bra, hälsa alla.

Spännande att ni snart hämtar hem katten. Har du sett om det är en hane eller hona?

2008-08-28 @ 16:01:02
URL: http://barbamamma.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0