katter och bad

Nu är jag hemma igen, åkte ner till min mor igår, som har hand om dom små kattungarna. Hon och min bror Börje sköter om dom små sötnosarna. Min syster Ann-Mari var också där och sov över hon också. Katterna är helt oemotståndliga, man vill bara pussa på dom hela tiden. Men idag höll det på att gå illa för Zlatan. Han fastnade med ena baktassen på ett ställe och kom inte loss, han skrek hjärtskärande och liksom vred sig för att komma loss och i nästa stund gjorde han det tack och lov. Han gick lite konstigt ett tag sen men repade sig under dagen. Hans mor Selma blev också orolig när han skrek
för när han sprang och gömde sig efteråt letade hon efter honom. Han visade sig snart igen som tur var.
Idag gjorde mor, bror, syster och jag en liten utflykt, vi tog med oss fika och åkte till en liten sjö där vi satte oss. Sen åkte vi lite längre bort och jag som var fast besluten att bada bytte om och hoppade i plurret, det var jätteskönt. Efter ett tag kom A också i och sen även B. Det var första doppet för i år för B.
Sen åkte vi tillbaka till sötnosarna. Zlatan och lill-Selma, som vi kallar en av katterna, busade och bråkade med varann jättemycket, så det märktes att Zlatan var bättre nu.
Nu ska jag gå och se en film på TV.

Kommentarer
Postat av: E-M

Det var modigt av dig er att bada! Så söta kattungarna är, jag ska åka ner på lördag och titta på dom. Idag har jag jobbat första dagen efter semestern,svettigt!

Ha det, hälsa familjen!

2008-08-13 @ 21:20:48
URL: http://embol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0