Fladdermusen som försvann...

Jag är så otroligt klantig alltså...Yngste grabben lärde mig förut hur man lägger in foton, och på nåt vis lyckades jag ta bort ett inlägg som handlade om en fladdermus. Det var nämligen att en dag när jag låg på soffan, jag tror det var i måndags, så kom det en fladdermus flaxande runt runt i rummet. Antingen hade den smitit in föregående kväll och nu vaknat till liv igen eller också så hade den smitit in bakvägen som stod öppen, samma dag.
Hur som helst, det blev ju lite panik och jag som har 2 katter också vill ju inte ha en fladdermus i mitt hus. Som tur var så var ingen av katterna inne just då, då hade dom väl blivit som galna.
Sambon jobbade så han kunde inte hjälpa mig att få ut den men min äldste grabb lyckades med konststycket att med hjälp av ett plastglas och en tidning fånga in fladdermusen, som nu hade lugnat ner sig och satt sig på en vägg.
En stund senare kunde vi med andan i halsen släppa iväg den från balkongen och såg den flyga iväg. Den var nog minst lika skärrad som oss.
Fladdermöss är inte att leka med, det kan min bror Börje intyga. Han höll i en fladdermus som legat i en vattentunna och hade oturen att den rev honom. Resultat: ett sår som svullnade upp och medecinering med penicillin i jag tror 10 dar.
Så jag vill varna alla för att försöka ta i en fladdermus, jag kan ju tillägga att sonen hade tjocka handskar på sig när han fångade in fladdermusen.
Ja, så kan det gå! Nu väntar min underbara katt Gosan på att vi ska lägga oss, klockan är snart halvtolv så det börjar väl bli dags...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0